kemiskrivningar och förra veckoslutet

Idag skrev jag kemi, och usch så nervös jag var! Detta var ju min allra först "riktiga" studentskrivning, så allt var nytt. När jag först fick provet panikerade jag lite, men lugnade sen ner mig då jag läst igenom det två gånger, hehe. Aja, det gick helt okej, det tyckte jag i alla fall innan jag kollade beskrivningarna av goda svar. Nåväl, godkänd blev jag i alla fall. Nu återstår bara ett engelskaprov och två skrivningar för denna vecka. 
 
Tänkte slänga in lite bilder från veckoslutet nu när jag för engångsskull hinner blogga. Fredagen spenderade jag med mina favorittjejer i Nixis poolhus, där vi hade en supermysig kväll. På lördag började jag dagen med att spela fotboll en timme tillsammans med resten av familjen. Vi hade en kul och svettig stund där på planen! På eftermiddagen skidade jag en träningstävling på klassiska rullskidor i Nedervetil och mot kvällen åkte vi (familjen) till Hästöskatan för att äta taco- och pizzabuffé där. Det var verkligen otroligt gott, och fint också!
 
Söndagen rivstartade jag med kemiläsning och gjorde sen en längre stavgångsträning tillsammans med Antta. Efter det bilade vi iväg till Vörå. Ett skönt och rätt avslappnande veckoslut hade jag, och det behövdes nog.
Idag har jag alltså skrivit kemi i fem timmar och sen efter det gjorde vi en bra rullskidträning som innehöll snabbhet och balans. Jag var rätt trött och så efter skrivningarna och då nervositeten släppt lite, men annars gick träningen helt okej. Denna kväll spenderar jag dock också med näsan i boken, denna gång i engelskaboken eftersom vi har prov i morgon. 
 
Morgondagen börjar hårt med långa terrängtestet, ett 6 kilometer långt löptest i Vöråskogarna. Min kropp är nog inte i bästa skick för tillfället, så får ta testet som en bra träning istället för att försöka nå några toppresultat, känner jag. Aja, sen har vi engelskaprov och efter det är skoldagen slut. 
1 Anonym:

skriven

Räknade du att hur många poänger du ska få i kemi?

Svar: Kollade faktiskt, och godkänd blir jag men inte mycket mer än så :)
Emmi

Kommentera här: