monday, here we are again

Nu börjar denna måndag lida mot sitt slut, och lång har den varit. Klockan är bara nio, och jag skulle kunna somna sittande haha. Började dagen med matte, och hade sedan tre lektioner till efter det. Direkt efter skolan hade vi uttagning till stafettkarnevalen i 100 meter (ja, vi fick springa uttagningarna nu efter många om och men). Mina ben var vääääldigt tröga och starten gick piss, men annars är jag nog helt okej nöjd med mitt lopp. Jag ser verkligen fram emot karnevalen, trots att jag inte befinner mig i de allra bästa lagen, men sjukt kul ska det bli ändå! Vörå är ju bäst, you know. 
 
Direkt efter uttagningarna cyklade vi till gymnastiksalen i gamla gymnasiet där vi gjorde en gemensam svettig cirkelträning. Sedan blev det en snabb dusch för min del, och därefter bar det av mot Oravais för att Valtteri skulle dra en friidrottsträning där. För tillfället sitter jag i sängen och har precis gjort klart en inlämning i kemi. Då jag bloggat klart tänkte jag skriva färdigt en uppsats i finska och sedan packa upp och städa lite. Känner att jag typ alltid skriver om att jag ska städa, men oroa er inte, jag gör det knappt en enda gång, skriver det för att kanske på grund av samvetets skull sedan plocka undan lite grejer i mitt bombnedslag till rum. Aja, prioriteringar, ni vet. 
 
I morgon börjar dagen med en rullskidträning klockan åtta och sen en lektion i skolan. Därefter har jag en massage inbokad. Superskön dag! 

Kommentera här: