sista dagen

Nu är vi snart inne på allra sista lägerdagen. Idag har vi gjort tuffa drag i slalombacken (där jag för övrigt fick nån typ av andningsproblem som nu ska redas ut), och gjort en två timmar lång rullskidlänk. Vi kom precis tillbaka till rummet efter muskelvården, där jag övervann en rädsla, nämligen att prata finska inför en grupp. Ni vet, inte det allra lättaste eller roligaste då man är väääldigt osäker på språket. Svenska skulle vara noll problem, men sen finska framför 15 personer som alla har finska som modersmål, inte alltför kul. Aja, det gick bra i alla fall.

Jag har väldigt få bilder från lägret, men ger er de några jag har. 

Gillar vår grupp supermycket, vi trivs alla bra tillsammans känner jag. 

Sen onsdag, då jag senast skrev om lägret, har vi gjort en kombilänk, en hel del löplänkar, spelat pingis, rullskidat och rullskidat lite till. Riktigt kul har vi haft, och jag känner att min finska utvecklas hela tiden. Det är i alla fall vad jag hoppas på, hehe. Aja, bästa gruppen.

I morgon väntar en löplänk/vandring på tre timmar innan lägret avslutas och alla åker hem. Vi är dock snart tillbaka här igen, redan 27:e juni börjar nästa läger här i Vuokatti för juniorlandslagets del. 
1 Anonym:

skriven

Hur kan Eve vara med i Kronan/Åsarna?

Svar: Förstår inte riktigt vad du menar med den här frågan, hur skulle hon inte kunna vara med? :)
Emmi

Kommentera här: