livet på läger

Dessa dagar, sedan torsdag, har jag levt lägerliv i Ylläs med juniorlandslaget. Vi har rullskidat, sprungit, styrketränat, ätit, sovit och umgåtts (jag har också läst ut en bok, The fault in our stars, engelska versionen, grät genom halva ungefär, såååååååå bra). Vädret har varit lite sådär, igår blev vi tvungna att flytta om lite i programmet på grund av ösregn och sånt, men annars har allt varit bra. 
 
Morgonens träning idag gjorde vi i slalombacken tillsammans med B-landslaget och sprintrarna från seniorlandslaget. Vi började med femton minuter FU uppför Isometsän nousu, och  fortsatte sedan dragen tills vi kom upp till toppen av backen. Uppe på berget var det sjukt dimmigt, så över hälften av dragen såg man bara nån meter framför sig. Helt skönt väder var det ändå, inte för kallt, men heller inte stekande sol. 
En stor del av gänget saknas på bilden, men ni ser ju vädret i alla fall. 
 
Idag har vi ännu framför oss en rullskidlänk på klassiska skidor i GU-fart. I morgon blir det en kombilänk som ska vara mellan fyra och fem timmar lång och på torsdag förmiddag står en parstakningsträning på programmet. Sen är det hemåkningsdags. 
 
Igår hade vi en snabbhetsträning på rullskidor och löplänk innehållande olika hopp och koordinationer plus en halv timmes hård styrka. Det kändes i musklerna idag kan jag säga. Well, nu börjar det bli dags för träning nummer två, så jag ska byta om. Ha det gott!
1 Anonym:

skriven

Jag har lite klädkris haha xD kan du göra ett inlägg på olika outfit idéer inför skolan? Skulle vara jättetacksam! Hur du tänker kring outfits till skolan osv?

Svar: Kan nog skriva lite om hur jag tänker och sånt i nåt inlägg här snart, hoppas du får tips därifrån! :)
Emmi

Kommentera här: