jobbiiiiigt

Igår kväll började jag känna att huvudet var konstigt och så, men brydde mig inte alltför hårt om det. Sen på natten svettades jag sjukt mycket ett tag, för att sen frysa brutalt och börja svettas igen. Jag hade feber, med andra ord. Det mystiska är dock att jag inte kände nånting sen på morgonen då jag vaknade. Jag var knappt ens hostig, så jag beslöt mig för att göra min träning som det var tänkt. Jag cyklade nittio minuter, och det gick faktiskt hur bra som helst. Började dock hosta mycket mer efteråt, men huvudet är okej. Förstår inte vad det var för kortvarig feber jag tampades med inatt? Aja, den gick förbi i alla fall. Pratade med pappa och vi bestämde att jag inte gör eftermiddagsträningen, som skulle ha varit ett styrkepass, för att inte göra det hela värre. Jag kände ändå att jag bara var tvungen att göra nånting, så gick på en kort promenad innan middagen. Bra så. Sjukt jobbigt att inte kunna träna normalt nu heller, trots att foten börjar vara i användbart skick... 
 
Jag försöker i alla fall mitt bästa för att hinna bli frisk och i ordentligt träningsskick till fredag, då jag ska iväg på landslagsläger till Syöte för några dagar. Hoppas verkligen att jag hinner, för vill iiiinteee missa lägret..
 
I morgon ska jag göra min första rullskidlänk på länge, och sen ska jag testa springa lite också för att se hur det går. Efter skolan bär det av till Nykarleby för voice massage, och sen ska vi göra ett besök hos Valtteris mormor också. På torsdag har jag finskaprov (ett gammalt studentprov i skriftlig form, så inget man direkt kan öva på men ändå), och sen har jag tid hos läkare i Karleby för att kolla upp halsen. Fortsätter reparera mig själv, haha. 
 
Kör en till bild från photoshooten jag hade med Antta innan skolstarten, eftersom min telefon för tillfället mest innehåller bilder av studentklänningar, mat och screenshots av skoluppgifter. Fick säkert harpest av myggan som biter mig i pannan på bilden. Wohoo. 

Kommentera här: