ny vecka

Nu är vi inne på en ny vecka igen en gång. Jag sitter i skrivande stund i ett klassrum med en bunt andra elever och ingen lärare. Hittills har dagen varit rätt bra. Mycket bättre än gårdagen. Träningen imorse gick finfint, intervallerna flöt på bra och tekniken funkade. Kul när det känns bra! Jag körde på klassiska skidor, och gjorde FU-drag 10x2 minuter. Det var rätt tungt, men kroppen kändes pigg faktiskt. 
 
Skoldagen har hittills bestått av matte, och nu väntar kemi. Efter skolan väntar en välbehövd massage, och sen lite to-do's. 
I morgon skriver vi ett övningsstudentprov på dator, en studentskrivning på låtsas. Jag skriver tyska, och ser faktiskt framemot att få se hur provet ser ut, svårighetsgraden och så. Tyska skriver jag sen nästa vår, så det är ett tag till det ännu. Efter skolan i morgon väntar en lätt träning i skidspåret och sen Powerclub och sånt. 
 
Jaktstarten i söndags i Taivalkoski gick sådär. Godkänt. Inte bra, men ändå godkänt. Jag tog mig i mål, vilket var mitt mål för den tävlingen. Förlorade ett par placeringar, men inte något betydligt antal. Det gick tungt hela loppet, från början till slut. Skönt ändå att klara det, att vara frisk och kunna starta och dessutom inte ens behöva avbryta. Ett klart framsteg som jag är nöjd med. 
En bild från tidigare i vinter, nu finns det inte speciellt mycket snö på stället jag står på. 
1 ANONYM:

skriven

Hejj Emmi! :) Vart har du tänkt söka efter gymnsiet? Till vilken skola och vilken utbildning? Vad ska du bli när du blir stor? :)

Kommentera här: