Lilla jul

Detta veckoslut har spenderats hemma i lilla Kronoby med familjen och Valtteri. Fredagen var en skön skoldag, som började med gym, sen en lektion och därefter hemåt. Väl hemma tog vi det lugnt, umgicks med mina systrar och gjorde oss sedan i ordning för födelsedagskaffe hos min farbror och hans familj. Vi hade en jättekul kväll med biljard, en massa gott att äta och en hel del annat bus. 
 
Lördagen började vi med en crossfitliknande träning vid Tössbacken, följd av en kort länk. Efter lunchen åkte vi till Kokkola för att köpa lite julklappar, födelsedagspresenter och göra ett cafébesök. Jag fick köra dit också, kunskaperna hade nog rostat lite sedan jag körde sist känner jag. Det gick lite hackigt i början om man säger så. Aja, när vi kommit tillbaka åt vi middag, spelade spel, såg film och lite annat smått och gott. Sedan kom lillajultomten också detta år till vårt hus, så då fick vi varsitt paket innehållande små, fina och välbehövliga grejer. Efter det såg vi en film till, åt glass och hade det allmänt mysigt. Min lillajul var perfekt. Jätteperfekt.
 
Idag har vi bland annat varit på en löplänk innehållande intervaller, spelat Twister, ätit plättar och tagit det lugnt. Valtteri åkte hem för en stund sen, så efter att han åkte har jag packat (lite slarvigt, men aja), eftersom jag ju åker norrut i morgon på morgonen. Just nu ligger jag i sängen och googlar julklappar, det är ju trots allt mindre än en månad kvar till julafton. Dessutom älskar jag allt som har med paket och överraskningar att göra, så detta är för mig sjukt roligt. 
 
Jag har faktiskt bara en eller möjligen två telefonbilder från veckoslutet, så ni får, åter en gång, en gammal bild. Hope you don't mind. 
Mitt rum var faktiskt såhär städat i fredags, tror inte det har sett ut så här på flera månader, om inte ännu längre. Aja, helt värt att föreviga på bild såklart. 
1 Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma:

skriven

Vad mysigt du har det :)

Svar: Tack så mycket! :)
Emmi

2 anonym:

skriven

Håller Valtteri på med nån sport och går han i Vörå isåfall?

Svar: Joodå, han spelar fotboll och går i Vörå :)
Emmi

3 Anonym:

skriven

Har du ett förhållande med valtteri?

Svar: Ja :)
Emmi

Kommentera här: