officiellt slut på villalivet och sommaren

Igår firade vi villa-avslutningen, och jag tillbringade kvällen i Nykarleby vid Kaspers villa. Vi hade en fin kväll med prat, skratt, ljuvlig mat (vilket vi får tacka Kaspers snälla mamma för), raketer, bomber och volleyboll i mörkret. Att bara stå och se på raketerna som skjuts upp i mörkret är något jag verkligen tycker om, de är ju så vackra. 

På morgonen då vi vaknade gick vi ner till stranden bara för att få lite uppfriskande havsluft sådär på morgonkvisten. Skönt men kallt. 

Jag fotade knappt några bilder alls, så en del är lånade av Ronja. 

Så var då denna sommar officiellt över. Sorgligt men sant. På något sätt tycker jag ändå det ska bli skönt med höst. Rutiner, höstkvällar, färgade löv, höstmodet och allt sådant. Nu förstår jag varför pappa gillar hösten. Förut har jag alltid ifrågasatt varför just hösten är pappas favoritårstid eftersom jag alltid tyckt det är en så tråkig årstid. Nu håller jag dock på att ändra åsikt om detta, för hösten kan ju faktiskt vara riktigt vacker ibland.

Aja, vi hade en bra kväll och jag hoppas verkligen det kommer flera fina kvällar framöver, även om sommaren nu börjar lida mot sitt slut.

Kommentera här: