Liebster Award

Tack Ida för nomineringen till den här utmaningen!

Detta är reglerna för utmaningen: 
1. Nämna vem som nominerat dig och tacka.
2. Svara på de elva frågor som ställts till dig.
3. Nominera elva nya bloggare.
4. Ge de bloggarna du nominerat elva nya frågor.
5. Se till att uppmärksamma de 11 bloggarna på att de blivit nominerade till Liebster Award.
 
1. Varför började du blogga? 
Jag började först blogga tillsammans med min bästa vän Fanny och det var nog något vi spontant kom på att vi ville göra. Tänkte det skulle vara kul att skriva och ha nånstans att publicera alla bilder och sånt. 
 
2. Lägger du ner mycket tid på din blogg? 
Det varierar mycket. Ibland kan jag sitta flera timmar med ett inlägg, redigera bilder och fundera hit och dit, medan jag andra gånger slänger in ett snabbt inlägg som tar under en timme att skriva. 
 
3. Vilka är dina tre största mål i livet?
Oj, hmm.. Att vara lycklig, nå framgång i det jag väljer att satsa på och bo i mitt drömhus, samt att få leva med de jag älskar. 
 
4. Favoritlåt just nu?
Kunde inte välja bara en så ni får fler, hehe, men för många låttips skadar väl aldrig. Hade faktiskt väldigt svårt för att välja "bara" dessa också, eftersom jag faktiskt har väldigt många låtar jag gillar för tillfället. Dessa nedanför spelas i alla fall på repeat varje dag i mitt rum. 
 
5. Vad skulle du göra om du hade obegränsat med pengar?
Jag skulle nog donera pengar till välgörande ändamål och sen resa mycket! Känner på mig att jag skulle shoppa en del också, men främst resa!
 
6. Dina tre största intressen?
Träning, musik och att umgås med vänner. 
 
7. Om du fick åka vart du vill i världen, vart skulle du då åka och varför?
Jag skulle helt klart åka till New York för att få besöka Upper East Side, Times Square och gå upp i Empire state building.
[bild från Google]
Att få uppleva New York är en av mina största drömmar. Jag vet inte egentligen varför, eller jo, för att jag så gärna vill se hur det är där på riktigt, efter att ha sett hundratals filmer och serier som alla utspelar sig i storstan. Livet verkar så händelserikt där helt enkelt. Är faktiskt ganska säker på att jag skulle stormtrivas. Vet att jag vill bo i en stad när jag blir äldre. Där trivs jag. Mitt i händelsernas centrum, liksom. 
 
8. Favoritaffär?
Supersvår fråga... Jag gillar BikBok väldigt mycket, och kan nog erkänna att åtminstone halva min garderob består av kläder därifrån. Sen tycker jag också om Zara och Odd Molly, förstås!
 
9. Ditt bästa barndomsminne?
Vad jag nu kommer på är sommardagarna vi spenderade ute vid villan då jag var yngre. Vi (jag och Antta) kunde ligga i sanden och bygga sandslott och hela städer, för att sen då det blev för varmt svalka oss i vattnet. Villa-avslutningarna ute på villan var också underbart magiska!
 
10. Vilket är ditt drömjobb?
Proffsskidåkare och att ha en egen klädkollektion. 
Jag hoppas få klä mig i denna dräkt mångamångamånga gånger till! På bilden ser ni mig och pappa under nordiska mästerskapen i Estland förra vintern. Min mest lyckade tävling nånsin. 
 
11. Vad gör du helst en ledig dag?
En ledig (vilo)dag ligger jag helst i sängen hela dagen och kollar serier med något gott att mumsa på. Sen mot kvällen kan jag träffa min pojkvän eller nån kompis för att prata och mysa. 
 
Jag nominerar endast min syster Antta, trots att man borde nominera fler.  
 
Mina frågor till dig är:
1. Vilken årstid gillar du mest och varför?
2. Favoritpryl?
3. Om du vann på lotto, vad skulle du då göra med pengarna?
4. Vad vill du bli då du blir stor? Yrke osv. 
5. Favoritplats i världen?
6. Vilka är dina tre högsta önskningar i livet?
7. Om du fått välja namn åt dig själv, vilket namn hade du då valt?
8. Berätta något som ingen vet om dig!
9. Vad är det pinsammaste du gjort/varit med om?
10. Vad (pryl) kan du inte leva utan?
11. Vilken/vilka blogg(ar) läser du dagligen?

Kommentera här: