tävlingssäsongen inledd

Idag inledde jag då tävlingssäsongen med klassisk sprint i Suomen Cup i Vuokatti. Ni såg mej kanske på tv? Har inte kollat själv, men tror jag finns med på nåt litet hörn nånstans. Klippen från tävlingen borde finnas på Yle Arenans hemsida på nätet, ifall nån vill kolla. 
 
Det var superkul att få ta på sig nummerlappen igen, stiga på tävlingsskidorna och köra så mjölksyran bara pumpar i kroppen. Jag hade nog saknat det, hur mycket jag än pinas under de minuter jag väl är i spåret. Allt runtomkring är också så kul och känslan efter tävling är obeskrivlig och övervinner allt. 
 
Jag och världens bästa pappa, tränare, skidtestare, mentaltränare och klädhållare <3
 
Loppen gick bra, tidskörningen var lite trög för min del, men det är ju inte ovanligt. Jag var fjortonde i kvalet, och tog mig alltså vidare till kvartsfinal. Där gjorde jag en taktisk miss (som vanligt, fattar inte varför jag aldrig lär mig), kom i mål som trea, men tog mig ändå vidare som Lucky Loser, alltså på tid. Semifinalen gick helt okej, blev sjätte i mitt heat, och hade inte kunnat göra nånting annorlunda där. Jag slutade på en 12:e plats. Jag är riktigt nöjd med första tävlingen, eftersom jag aldrig tagit mig vidare såhär långt i nån Suomen Cup sprint förut. Det kändes överlag bra idag, trots att föret var sjukt trögt och tävlingsvanan inte riktigt fanns där.
 
Nu ska jag snart ut på en kort kvällslänk med Fanny, för att köra ut de sista spåren av mjölksyra från kroppen från dagens tävlingar. I morgon är det en ny dag, och då startar jag i stafetten. Sträckan är då fyra kilometer skate. Inte min paradsträcka, men det ska bli roligt ändå!
 

Kommentera här: