mot snö!!!

Igår fick vi höstlov och kom hem från Vörå kring klockan 18. Kvällen gick åt till packning och lite mys med serier. För tillfället sitter jag i en bil tillsammans med mina fina vänner Ronja, Fanny och Elin på väg norrut till Vuokatti. Där ska vi spendera vårt höstlov i en stuga en bit från skidspåret. Är verkligen så sjukt exciteeeeed över att få SKIDA PÅ SNÖ UTOMHUS !!! Börjar bli trött på rullskidning nu, så att få skida några dagar på snö är verkligen en motivationshöjare. Vi kommer ha superkul, det är jag säker på! 
 
 
Träningarna i Vörå denna vecka har varit rätt roliga. I måndags efter skolan hade vi cirkelträning och igår på morgonen hade vi en tuffare stavträning i slalombacken. Andningen blir bättre och bättre, jag jobbar på det varje dag. Har lärt mig lite hur jag ska hantera det nu, vilket har hjälpt väldigt mycket. 
 
Nu ska vi fortsätta vår bilfärd genom landet, vi borde faktiskt vara framme redan om en timme eller något. Jag har endast en träning och lite muskelvård på programmet idag. Vi har planerat in filmkvällar, restaurangmiddag och tacokväll, kan det ens bli bättre? I mina öron låter det perfekt.
1 Anonym:

skriven

Tycker du och Valtteri umgås väldigt lite... varför?

Svar: Jahaa, ojdå, där tror jag inte jag håller med dig riktigt :) Vi umgås nog varje dag under vardagar, och sen träffas vi rätt ofta på veckosluten också. Vi bor ju ungefär femtio kilometer från varann så under helgerna träffas vi inte varje dag :)
Emelie

Kommentera här: