SMINK TALK

På er begäran tänkte jag nu göra ett inlägg om min vardagssminkning.  Okej, en lite uppiffad vardagssminkning, jag brukar inte orka eller hinna göra allt jag visar här, men sometimes. Jag är verkligen inget proffs, och skulle verkligen vilja lära mig att sminka mig snyggare... Aja, ska visa er vilka produkter jag använder och sånt i alla fall. Hade från början tänkt visa er lite då jag sminkar mig också, men glömde mitt stativ till kameran i Vörå, så får göra det någon annan gång.
 
1. Jag börjar med att tvätta ansiktet, och applicerar sedan min dagkräm från Dermosil, och därefter en primer från IsaDora. 
 
2. Efter primern applicerar jag concealer på röda områden och sånt, och sätter sen Maybellines Dream Satin Liquid foundation. Hade förut en helt perfekt foundation från Clinique som verkligen slår allt. Maybellines foundation är dock en budgetversion av den. 
 
3. Näst på listan ligger puder och sedan lite bronzer för att inte se så likblek ut.
 
4. Dags för contouring. Mitt contour kit är från Viva la Diva, superbra till ett överkomligt pris. Rekommenderar varmt! Jag använder den bruna färgen i mitten under kindbenen och i pannan, och den ljusrosa och gula på röda områden, under ögonen och i pannan. 
 
5. Jag brukar applicera lite rouge på kinderna och sedan highlighta med min Mary-Lou Manizer från The Balm. 
 
6. Nu kommer vi till den absolut viktigaste delen enligt mig, ögonbrynen. Om jag skulle få välja endast en sak att sminka så skulle jag helt klart välja ögonbrynen. Jag har extremt lite hårstrån på mina ögonbryn, och de som finns där är väldigt ljusa, så jag har inte så mycket till ögonbryn. Mina ögonbryn kanske ser lite påmålade ut, men kan det bli annat om man inte har så mycket att måla på? Älskar min Brow pomade från ABH, den är verkligen suverän och lätt att använda även om det inte är det allra lättaste att få fina ögonbryn. 
 
7. Detta är något jag bara gör om jag har tid och ork, ögonskugga. Gillar denna palett, Nudies Two, från Viva la Diva och använder mest skuggor i brunaktig nyans. 
 
8. Eyeliner är också något jag applicerar de dagar jag hinner. Denna från Rimmel har funkat okej för mig.
 
9. Nästa steg består av att separera ögonfransarna från varandra med en gammal tvättad mascaraborste, och sedan böja fransarna.
 
10. Ahhhhh love these. Använder alla tre i princip varje gång. Babydoll från YSL gör fransarna långa och håller dem separerade. De två andra, YSL och MaxFactor är båda vattenfasta och precis i mitt tycke. 
 
Sista steget, läpparna. Detta läppstift är ett av mina favoriter, YSL Rouge Volupté 7. Läppennan är av märket Essence i färgen 06 Satin Mauve. 
 
Som ni säkert konstaterat är min sminkning rätt enkel. Jag tycker verkligen om smink, och sminkar mig ofta för att det är kul. Jag sminkar mig till exempel när en tävling gått dåligt, för att det får mig att känna mig bättre och för att det är roligt. Lite konstigt kanske, but that's how I do it. Kom gärna med tips och fråga ifall något blev oklart!