påsklovet och dagarna sedan dess

Tänkte bildbomba detta inlägg med bilder från påsklovet och dagarna efter det. Påsklovet spenderade jag till hälften i Oravais och andra halvan befann jag mig i Vuokatti med familjen. 
Började lovet med ett besök till Vasa med Valtteri. Vi gick omkring i butiker och njöt av lovet på bästa caféet. Köpte presenter också. Efter det åkte vi till Oravais, där vi badade bastu och hade det mysigt. På fredag tränade vi och åt en god påskmiddag som ni kan se på nån av bilderna ovan. Jag hann mysa lite med en av deras katter också, hihi. Påsklördagen var en fullspäckad dag. Började med att träffa underbara Sibel, och fotograferade henne. Sen åkte jag, Antta och Valtteri en sväng till Kokkola, och därefter bar det av till skidspåret. Senare på kvällen umgicks vi med vänner och hade en allmänt bra kväll. 
 
Tidigt på söndag morgon åkte vi mot Vuokatti. Väl framme gjorde vi en lätt skatelänk på de fina spåren där. Solen sken och vi kunde skida hur långt som helst, ahhhh. Efter träningen böt vi om och styrde kosan mot slalombackarna. Vi åkte (snowboard) några timmar, och åh så kul det var! Kände mig lite rostig i början, men hittade tillbaks rätt snabbt ändå. Så skönt att känna vinden susa mot ansiktet då man svischar nerför backarna i solsken. 
 
Morgonen därpå bestod också av en skidträning, denna gång på skicrossbanan i Vuokatti. Sååå roligt ju!! Vi körde lite olika tävlingar, och avslutade med en tävling på hela banan. Helt otroligt jobbigt kan jag meddela. Kul dock!
Eftermiddagen spenderade vi i backen, och vädret var om möjligt då ännu bättre. Vi åkte hem kring fem, och väl hemma packade vi om och körde mot Oravais. 
 
Tisdagen började med träning, en träning som gick riktigt bra för min del. Jag gjorde intervaller av olika slag på klassiska skidor, och det kändes bättre än det gjort på väldigt länge. Känner att sjukdomen börjar vara borta från kroppen på riktigt nu. Eftermiddagen bestod av massage och läxläsning. 
Gårdagen började med fyra lektioner som följdes av ett träningspass. På kvällen åkte vi ett helt gäng till Vasa för att äta på Amarillo, för att fira att studentskrivningarna var över (inte för att jag skrivit nåt nu, men so what haha). Mysig och trevlig kväll var det i alla fall! Bästa människorna helt klart <3
Lite bilder från påsklördagen och gårdagskvällen. Mysiga peepz och urgod mat as always på Amarillo.
 
Idag hade jag vilodag, vilket också innebar sovmorgon, helt underbart. På morgonen stressläste jag lite inför filosofiprovet som jag skrev senare på dagen. Packade, åt lunch, skrev prov och körde hem. Som bäst sitter jag i bilen med pappa och har tre timmar kvar till vår slutdestination Taivalkoski. I morgon drar denna tävlingshelg igång med damernas FM parsprint, vilken jag skidar tillsammans med Fanny. Lördagens tävling är 3,75 kilometer klassiskt, och följs av söndagens 10 kilometer skate med jaktstart. Det ska bli kul att tävla nu när jag äntligen är frisk igen, ska köra hårt. Skönt med mindre press nu också. Aja, roligt ska jag ha. Kan det ens bli annat än kul med pappa och världens bästa vän? 
1 Anonym:

skriven

Är Valtteri också skidåkare? :)

Svar: Nej, han är fotbollsspelare :)
Emmi

2 Anonym:

skriven

I vilket lag spelar valtteri? VIFK eller?

Svar: Han spelar för tillfället inte officiellt i något speciellt lag, söker I guess :)
Emmi

Kommentera här: