svar del 2

Det bästa och sämsta med Vörå idrottsgymnasium? Det bästa är helt klart alla nya människor man lär känna, och att man alltid har nån att träna och umgås med! Det sämsta är väl (för min del) att man bor på internat, för då känns det superduperjobbigt när man är sjuk och ser alla andra träna och sånt. Älskar dock internatsboendet något oändligt. 

Vad är dina mål med skidningen? Att tävla med världseliten och bli bäst. 
 
Hur ser en träningsvecka ut för dig nu? För tillfället har jag två pass styrka, lite fotboll, en långlänk, några rullskidpass och något tuffare pass varje vecka. 

Vem saknar du när du är i Vörå? Jag saknar mina vänner hemma i Kronoby, mina två fina systrar och mamma och pappa såklart. Sen har jag vänner i hela landet som jag också saknar!

Finns det saker du skulle vilja förändra med ditt liv? Nej, jag känner att jag har ett bra liv, gillar det som det är!

Favorit sminkprodukt? Min mascara från YSL, aaahhhh.

Hur är din relation med Daniel? Har ingen relation alls med honom.
 
Hur fixar man ett brustet hjärta? Ärligt talat har jag ingen aning. Jag tror jag egentligen aldrig känt den känslan. Det sägs ju dock att man ska sysselsätta sig och sånt, vara med kompisar, det borde hjälpa!
 
Till vilka yrken ska du söka till efter gymnasiet? Det vet jag inte alls, inget jag tänker på för tillfället i alla fall, för nu har jag SOMMARLOV!
 
Vad vill du bli när du blir stor? Proffsskidåkare.

Hur länge har du och Valtteri varit tillsammans? Tror du att ni kommer att gifta er? Är ni lika gamla? Vi har  officiellt varit tillsammans i lite över sju månader och ja, vi är båda födda 1998. Sådant vet man ju inte just nu, är ju faktiskt bara 18 år gammal, men det är väl klart man hoppas.

 

Hur ser en "typical" sommardag ut? Från när du vaknar tills du blundar och somnar? Jag vaknar, äter frukost, tränar, jobbar kanske, äter lunch, gör en träning till och spenderar kvällen med vänner, familj eller pojkvän.

Kan du göra en morgon och night rutin i skriftformat här på bloggen? Det skulle jag säkert kunna göra nångång, kan försöka fixa det under sommarlovet då jag borde ha mer tid! 

Vilka hudvårdsprodukter använder du morgon och kväll? För tillfället använder jag en energigivande fuktighetskräm från Dermosil, den gillar jag starkt. Sen kan jag  ibland rengöra ansiktet ordentligt med en cleansing gel från Clarins. 

Hur tror du att ditt liv ser ut om 5 år, 10 och 30 år? Om fem år studerar jag nånstans, kanske i Sverige, skidar i världseliten och har ett allmänt lyckligt liv. Sen om 10 år hoppas jag på att jag studerat klart, har skidåkning som jobb och bor i ett fint hus. 30 år... Hmmm... Då är jag 48 år och har troligen avslutat min karriär som tävlingsskidåkare. Jag har ett jobb jag trivs med och bor tillsammans med min man och mina eventuella barn i ett vackert drömhus.

1 Ebba :

skriven

Hör av dig om du vill vara med i RöVes Pimuna! fotboll på chill-nivå. Fråga mig eller Mindy om du vill veta mer :)

Svar: Låter kul! Ska kolla lite :)
Emmi

Kommentera här: