UPDATE

Så var vi här igen då. Söndagsångesten smyger sig sakta på, går den ens att undgå? Tror nog inte det. Aja, för tillfället sitter jag framför tv:n hemma hos familjen Saari och kollar, kanske lite inaktivt, på ishockeymatchen mellan Finland och Slovakien. 

Detta veckoslut har verkligen varit lugnt och skönt. Idag har vi hunnit spela badminton och äta, inte mycket mer än så. Igår tränade jag två gånger, en styrketräning och en rullskidträning i regnet. Kvällen spenderade vi hemma med familjen och spelade sällskapsspel. Det är ju alltid kul, en mysig kväll. 

I fredags efter skolan bilade jag, Fanny och Valtteri iväg till Vasa. Där åkte jag och Fanny till Yle-huset i Brändö för att vara med på en intervju för X3M. De hade nämligen ringt mig veckoslutet innan, och frågat om vi kunde komma dit och svara på några frågor om skidåkning och vänskap. Vår vänskap har blivit en hit haha. Många skratt och roligt hade vi i alla fall! Fredagen fortsatte med lite snabbshopping med Fanny, sen kalas i Esse. Väl hemma i Kronoby kollade vi på film, och gjorde en liten nattroadtrip. 

Skoldagarna från tisdag var inte alltför händelserika. Skola, träning, mat och mer skola. Onsdagskvällen spenderade jag i Nedervetil där vi sprang Ärevarvet för IF Åsarna. Då jag sen kom tillbaka till Vörå möttes jag av en supermysig överraskning gjord av Valtteri, nämligen en massa godsaker, ljus, blommor och bra musik. Ahhhhh, he's so perf ❤️
På torsdagen för att ha det lite trevligt innan proven och därmed stressen börjar åkte vi ett litet gäng tjejer till Vasa en kväll för att ha lite tjejmys. Vi åt dessert på Amarillo, just perfect ❤️
Mamma hade köpt supersöta tamponger åt mig idag, var verkligen bara tvungen att visa er 😍

I morgon åker vi till Vörå på morgonen. Där väntar en full skoldag och uttagningar till Stafettkarnevalen på eftermiddagen. Nu ska jag kämpa vidare med söndagsångesten, ha det bra!

1 Anonym:

skriven

Erfarenheter av ppiller?

Svar: Nej, tyvärr inte :)
Emmi

2 Anonym:

skriven

Hej! Jag menar verkligen inget illa med denna kommentar! Men kunde du inte uppdatera lite mera här på bloggen? Göra flera inlägg och oftare? Jag förstår att du har mycket i skolan och annat du också vill prioritera! Jag älskar din blogg så sjukt mycket! Du sprider positiv energi och din blogg är sååå bra!

Svar: Hej! Jodå, det kunde jag absolut göra! Är väl medveten om att bloggen stått tom lite för ofta, så det ska jag försöka ändra på. Tusen tack, blir verkligen sååå glad av människor som dej!
Emmi

3 Anonym:

skriven

Hej! Älskar din blogg, måste nog sejja att din blogg är min absoluta favorit :) håller med med en annan kommentar att en frågestund skulle vara väldigt intressant! Du är verkligen sjukt duktig så fortsätt så som du gör :) o känn ingen stress över frågestunden, bara ett förslag 🙈

Svar: Hej! Åh, blir verkligen superglad av kommentarer som denna, så tusen tack till dej! 🙏🏼😻 Tror nog det blir en frågestund snart här på bloggen, så bara att börja fundera på frågor att ställa ✌🏽️
Emmi

Kommentera här: