STAFETTKARNEVALEN 2016

I år hölls Stafettkarnevalen i Vasa på Karlsplan, istället för originalplatsen Helsingfors eftersom stadion där fixas (?). Det kändes konstigt att bara köra till Vasa igår på morgonen och feelisen var nog inte alls samma som på olympiastadion. Aja, vi hade kul ändå och Vörå klarade sig finfint! 

I år var vi änglar och djävular. Superkul att ha glitter och sånt stuff hehe. 

Jag åkte dit rätt tidigt på morgonen, och hade själv min första start så sent som klockan två. Jag skulle springa första sträckan i gatustafetten och sen också delta i masstafetten. Det blev dock lite ändringar eftersom en av Vörås änglar skadade sig under masstafetten, så plötsligt stod jag på banan och skulle springa 200 meter i Svensk stafett. Har aldrig sprungit 200 förr, men det gick väl för sig. 

Gatustafettens startsträcka var lite över 900 meter lång, varav 300 meter sprangs på bana. Vi spurtade iväg sjukt hårt i början, så när vi sprungit de första trehundra metrarna slog mjölksyran till ordentligt. Sista delen fick jag köra på vilja, men kul var det! 

Massen gick som smort för oss, nästan i alla fall. Alla växlingar lyckades perfekt, så när sista växlingen skett jublade vi redan. Vår ankarlöpare sträckte sig dock mitt i sitt 100 meters lopp och blev tvungen att hoppa i mål på ett ben, men vi klarade det ändå och knep guldet med lite dramatik. YAAS. Vörås änglar bara flög fram. 
Vörå tog medalj i alla stafetter om jag inte tar helt fel. We rule. Så är det bara. 
❤️

Kommentera här: