vilodag & blodprov

Igår hade jag vilodag, vilket var sååååå skönt. Jag började dagen tillsammans med Valtteri med att äta sen frukost och därefter lunch. Sen låg vi ute på terassen i solskenet och spelade spel och lyssnade på musik. Superskönt! Senare på dagen körde jag honom till idrottshallen, eftersom hans lag skulle iväg på match därifrån. 

Själv spenderade jag kvällen med två pinglor, Wilma och Ida. Vi cyklade till butiken och köpte godsaker och låg sedan på golvet i Idas rum och babblade. Sånt behövs ibland. 

För tillfället är klockan åtta och jag sitter vid läkarmottagningen och väntar på min tur att ta blodprov. Ska ju undersökas för astma och allergier så det är här det börjar. Minst femton pensionärer var här innan mig trots att jag tyckte jag var tidig, så har en stund kvar här på bänken känner jag. Trivs här så bra. Finfint liksom.

Idag efter blodproven ska jag göra en rullskidträning med mamma och pappa, åka till stan för att fixa lite grejer inför Valtteris födelsedag och Wilmas konfirmation, träna igen och sen åka söderut mot Oravais. Sounds like a good day to me. Älskar att ha mycket att göra. Då trivs jag. Aja, ha en bra dag!
1 Anonym:

skriven

Hur mycket pengar kostar det att bo på internat och med mat inräknat i månaden?

Svar: Vi betalar en profilavgift i början av året på kring 350€ som då täcker mat och annan service. Sen är hyresavgiften olika beroende på var på internatet man bor och om man bor ensam eller inte, men den är väl mellan 100 och 250 i månaden I guess :)
Emmi

Kommentera här: