pisstävling - dock ingen överraskning

Idag på eftermiddagen drog Aatelirace igång med prologen på 1,6 km uppför skate rullskidning. Visste ju från tidigare att detta inte är min starka sida, och min eventuella astma gjorde det inte precis bättre. Hade sjukt tung andning genom hela loppet och smått problem med att lugna ner den efteråt också. Pulsen var inte på max och kroppen var inte full med mjölksyra som den borde varit, men så blir det väl när andningen inte funkar som den ska. Frustrerande och skitjobbigt är det i alla fall, pinsamt att vara så dålig dessutom. Skäms gör jag och det vet jag att jag kommer göra i morgon också, kan ju hoppas på att ens ta mig igenom löptävlingen för det skulle vara ännu värre att avbryta. Sjukt jobbigt med motgång, men så är det väl ibland antar jag. Straffar mig själv så hårt bara efter såna gånger. Aja, ska kämpa vidare, försöker mitt bästa med att inte ta resultaten så hårt och se tävlingarna som bra träningar istället. Det funkar dock inte alltför bra för en tävlingsmänniska kan jag meddela.

Har tyvärr inga bilder på mig själv så här är en på 18-åringarnas löpning på förmiddagen.

1 anonym:

skriven

Hur länge har du och Valtteri varit tillsammans? :D

Svar: I åtta månader ungefär :)
Emmi

2 Anonym:

skriven

Ungefär hur mycket kostar det i månaden att bo vid på vörå?

Svar: Hyresavgiften per månad varierar mellan 100 och 250 beroende på en del, och sen betalar man en profilavgift på dryga 350€ i början av året som täcker mat, service och kläder för hela skolåret.
Emmi

Kommentera här: