Kalajoki

Jag spenderade ju en del av veckoslutet, det vill säga söndag och måndag, i Kalajoki med Valtteris familj. Vi åkte dit på söndag morgon för att vara med på Valtteris kusin Nikos konfirmation. Efter konfirmationsfesten spelade vi lite frisbeegolf med Niko, Wilma och deras faster, och senare på kvällen körde vi ner till sandstränderna där vi spelade minigolf. En superhärlig dag!

Som ni ser på bilden högst upp, gjorde vi något annorlunda på måndagen. Vi åkte nämligen till en äventyrspark, Pakka, där vi spenderade några timmar 10-15 meter upp i luften med att gå igenom olika banor, åka linbana och balansera. Det var helt sjukt kul, verkligen ett tips att göra på sommaren! Vi hade dessutom perfekt väder, ååh.

Vi bodde hos Valtteris farmor och hade det jättetrevligt.

Dagarna innan spenderade jag i Oravais-Vasa-trakten med Valtteri. Jag strosade runt i butiker medan han dömde matcher på Wasa Football Cup.

1 Anonym:

skriven

Har du några sponsorer?...i så fall vilka?

Svar: Jo, Odlo sponsrar kläder och Atomic skidor och skor, Oneway stavar :) sen får jag också rabatt på Salomon och Suunto grejer via Atomic-kontraktet.
Emmi

2 Anonym:

skriven

Hur gjorde du då du fick sponsorer?...kontaktade du dem eller kontaktade de dig?

Svar: De kontaktade mig :)
Emmi

Kommentera här: