underbar start på abiåret

Idag var första skoldagen, här startade mitt abiår. Dagen började med ett rum utan elektricitet, så jag fick duscha och sminka mig i mörker. Ni kan ju gissa resultatet av det, liksom.

Påväg till skolan stötte vi på en nästan helt översvämmad väg, så alla bilar var tvungna att köra upp på trottoarkanten och det var lite allmänt kaos.

Skoldagen bestod mest av info av olika slag, lunch och mer info. Efter skoldagen, på hemvägen, blev jag stannad av polisen och fick en härlig fortkörningsböter på tvåhundra euro. TVÅHUNDRA EURO. EN HEL ODD MOLLY TRÖJA. Ååååh. Grät rätt många timmar efter det. Usch. Fin start på mitt sista gymnasieår måste jag erkänna. Fint jobbat Emelie, fint jobbat.
Träningen vi gjorde på eftermiddagen fick mig i alla fall att glömma pissdagen för nån timme, vilket var rätt skönt. Dock låg den där fula böteslappen framme på skrivbordet sådär fint när jag kom tillbaka från träningen, bara för att påminna mig om det ännu en gång, ifall jag skulle ha glömt.

Tänker inte ens ladda upp en bild till detta inlägg, bara för att min dag totalt förstördes av ovanstående händelse. Usch, vilken måndag. Den sög hårt. Nu ska jag fortsätta denna underbara måndag med att plugga kemi, låter det inte som en perfekt dag?

1 Anonym:

skriven

Nej va tråkigt...hur hårt körde du och hur hårt fick man köra?

Svar: Körde 60 på 40, så ordentligt över 🙄
Emmi

Kommentera här: