sista tävlingsresan

Nu sitter jag i bilen påväg till Ruka och säsongens sista tävling. Det känns skönt att den långa säsongen snart är över, det måste jag medge. Alltid kul att tävla och man längtar alltid till tävlingssäsongen, men det är ändå olidligt skönt då den sedan är förbi. Denna tävlingshelg består ju som sagt av endast en tävling för min del, men vi stannar troligen i Ruka till söndag för att skida lite och heja på de som skidar 30 och 50 kilometer. Jag ska se till att avsluta säsongen med en bra tävling, ett roligt lopp. 
 
Här i bilen ska jag redigera bilder, läsa matte och kolla serier. Det är planen i alla fall. Sen kan det dock hända att serierna tar över, hehe. 
 
Igår efter fotbollsspelandet packade jag i bilen och åkte hem. Det ösregnade hela vägen och sikten var såååå dålig. Var helt snurrig när jag kom hem på grund av att jag hela tiden var tvungen att koncentrera mig hårt för att se nånting alls. Aja, hem kom jag till sist. Kvällen spenderade jag mest med Antta.
1 Anonym:

skriven

Hur kan din pappa få ta ledigt sådär mycket från sitt jobb när han följer med dig på tävlingar? :)

Svar: Han är lärare och vi har faktiskt inte behövt ta ledigt speciellt många gånger så det har nog fungerat hur bra som helst.
Emmi

Kommentera här: