träna äta läsa sova

Så ser mina dagar ut för tillfället. Idag har jag gjort en långlänk, varit i skolan plus kemistöd inför studentskrivningarna, ätit, styrketränat och läst. 
 
Min gårdag var rätt stressig, så hann inte få in nåt inlägg då, trots att jag planerat att hinna. Aja, igår började dagen med backdrag i slalombacken. Kroppen var trött, pulsen rätt hög och andningen funkade dåligt, men annars gick det bra. Haha. Well, efter träningen hade jag en fullproppad skoldag, och åkte sen direkt efter skolan till Nykarleby på voice massage. Efter massagen bar det av mot Oravais, där jag drog en cirkelträning för OIF:s skidjuniorer. Resten av kvällen spenderade jag med näsan i kemiboken. Mysigt, va?
 
 
Ikväll ska jag plugga lite till, känner mig verkligen inte förberedd inför måndagens skrivningar... 
 
Jo, preliminära bedömningen av hörförståelserna kom idag också! Engelska gick dåligt, men det visste jag ju redan då jag skrev så det var ingen överraskning. Finskan gick däremot superbra, jag var såååå nära allt rätt! Är verkligen jättenöjd. Nu gäller det bara att göra bra ifrån sig i den skriftliga delen också.
 
Morgondagen börjar med skola, men slutar redan klockan ett, vilket ju är superskönt! Efter skolan ska jag göra en snabbhetsträning och sen bär det av hemåt. Kvällen spenderas med mina bästa krombi-girls, en välbehövd myskväll mitt i skrivningsstressen. Ahhh.
1 Anonym:

skriven

Skriver du A-finska? 😊

Svar: Nej, efter många om och men bestämde jag mig för att skriva B-finska 😌
Emmi

Kommentera här: