mitt rum och mina skoltankar

I detta inlägg tänkte jag visa er lite av mitt rum här i Vörå, och på samma gång berätta lite om mina planer inom den närmaste framtiden i skolväg. Är rätt knäckt för tillfället då jag är sjuk och inte får åka på läger med landslaget, så försöker tänka på annat. 
 
Jag bor på nya sidan av internatet och har egen toalett och dusch, medan köket delas med alla andra på denna våning. Här på vår våning bor nästan alla abin, med andra ord alla mina bästa vänner. Sååå mysigt.
 
På bilden nedan ser ni det man ser då man stiger in i mitt rum. Har varken hunnit fixa gardiner eller foton till väggarna, så det ser lite tomt ut.
 
Har ingen bild på badrummet, eftersom jag inte orkade städa, men det är rätt rymligt och har speglar och duschskåp. I like it. 
 
 
Till skolsnacket nu då. Nån av er hade frågat vad jag ska skriva i höst, så börjar med det. Jag skriver kemi, lång engelska och medellång finska denna höst. Pluggar mest kemi för tillfället, trots att det är engelska och framförallt finska som jag satsar på högre vitsord i. Kemin vill jag helst bara få godkänd. 
 
Sedan på våren skriver jag fyra ämnen, nämligen lång matematik, biologi, modersmål och tyska. På matten har jag inga krav alls, förutom att bli godkänd förstås. De andra ämnena har jag dock lite högre mål med. 
 
För tillfället har jag fyra kurser plus skidåkningen som ju också räknas som kurs. Nästa period har jag noll koll på, så det får ni veta mer om sen då jag vet. 
 
Aa, justja, nån ville veta hur min skolväska ser ut, och det kan ni se på bilden högst upp. Jag använder den svarta väskan från Ted Baker, som jag ibland byter ut mot min kära gamla Kånken. 
1 Malin:

skriven

Superfin blogg! Kan du inte göra en "whats in my bag"? Skulle vara super roligt att läsa

Svar: Tack så mycket! Vi får se med det, men gör det om jag hinner :)
Emmi

Kommentera här: