Hörförståelse nr 2

Nu är hörförståelsen i finska avklarad, och den gick i alla fall mycket bättre än engelskan, vilket känns superskönt! Denna hörförståelse var egentligen ganska enkel, men är ändå smått osäker på mina svar. Jag var väldigt spänd inför denna hörförståelse, så det är väldigt skönt att den är över nu i alla fall. Nu finns det inget mer att göra åt den saken. Bara att börja panikera över kemin på måndag då.

Nu har jag två vanliga lektioner kvar för dagen, och sen väntar ett styrkepass innan middag. Kvällen kommer bestå av plugg inför studenten, det har ni aldrig läst här förr va?

I morgon börjar dagen med ett pass i stavbacken, sen några lektioner och därefter iväg till Nykarleby på voice massage. Senare på kvällen ska jag dra en träning för juniorer, och sen blir det kemiläsning som vanligt.

1 Anonym:

skriven

Vad betyder det för dej att man litar på varandra i ett förhållande?

Svar: För mig betyder att man litar på varandra det, att man inte är otrogen, att man inte har hemligheter för varandra och att man är ärlig. Ett förhållande bygger på att man litar på varandra, så man ska inte behöva vara orolig till exempel när ens pojk- eller flickvän umgås med sina kompisar eller andra människor. Då man vet att ens partner vill samma sak som en själv och att båda prioriterar varandra som nummer ett, då litar man på varandra. Förtroende och tillit är två superviktiga saker i ett förhållande enligt mig :)
Emmi

Kommentera här: