Vuokatti för omväxlingsskull

Nu är jag tillbaka i Vuokatti. Känns som om jag bor här för tillfället, har åkt av och an mellan Vörå, Kronoby och Vuokatti rätt många gånger de senaste veckorna. Denna gång är jag här för att inleda tävlingssäsongen. Det känns lite pirrigt, men jag känner faktiskt ingen press inför dessa två tävlingar, vilket ju är väldigt skönt. Jag skidar dem mest som träning, alltid bra med maxdrag, liksom. Efter dessa tävlingar är det igen rätt länge till nästa tävlingshelg för min del. 
 
När vi kom fram och checkat in böt vi om och styrde stegen mot skidspåret. Det duggregnade lite, snön var mjuk och det var en massa folk där. Vi (jag och pappa) skidade en timme och sen gick jag tillbaks till hotellet. Pappa skidar fortfarande, och när han kommer tillbaka blir det middag. Är sååååååå hungrig. 
 
Ville visa er mitt bombnedslag till Vörårum (mamma keep calm, jag har städat nu) som såg ut på detta vis när jag inte orkat packa upp och sen hade bråttom till skola och träning. Sen ska jag också nämna att jag älskar glögg och att jag lever på det nu fram till våren. 
 
Gårdagen och onsdagen var två helt vanliga skoldagar. Onsdagsträningen gjorde vi på rullskidor i kölden, inte speciellt lockande att åka iväg, men träningen var riktigt rolig ändå! Gårdagen bestod av tre träningar för min del, hehe. På morgonen gjorde jag en långlänk tillsammans med resten av skidåkarna och nån orienterare. Vi var en rätt stor grupp som sprang nästan hela vägen tillsammans, vilket ju var kul då det ofta annars blir så att man delar upp sig i mindre grupper eller par. Aja, efter skolan gick jag till gymmet för att styrketräna och gjorde också ett 20 meter flygande test (man spurtar och sen tas tiden då man är uppe i sin maxfart i tjugo meter, svårt att förklara men kanske ni förstår) som gick superbra. Jag förbättrade min tid från förra gången jag sprang med rätt mycket, det är ju alltid kul med framgång! Senare på kvällen drog jag en cirkelträning för skidjuniorerna i Oravais innan jag körde hem till Kronoby. 
 
Min studentklänning kom förresten på posten för nån dag sen och jag provade den på igår då jag kom hem!!!! Är såååå nöjd, den satt perfekt!! Älskar den! Ni ska få lite smygbilder på den sen då jag hunnit fotografera lite, kanske nästa vecka. Tänkte inte visa er hela klänningen ännu, ni får se den sen på studentdagen i stället. Åh, den är så perfekt, hihi.

Kommentera här: