svar på era frågor (del 1)

Fick en hel del frågor, så delar upp svarsinläggen i flera delar så blir allt lite mindre kaos. Ah, well, let's start. 
 

Din favorit-youtuber? 😊 Gillar faktiskt rätt många, men några favoriter är kanske Wilmasbeauty, Clara Henry, Keyyo och Therese Lindgren. Väldigt olika typer av videor, men supeeer är de alla fyra!

Vilka podcasts lyssnar du på?☺️ Lyssnar oftast på Måndagspepp (always) och Den fantastiska resan med Zara och Noel. 

Sommarplaner? Har rätt många läger med landslaget framför mig (två i juni, ett i juli och ett i augusti osv), en resa till varmare breddgrader med familjen, jobb, träning, vänner och underbara dagar med Valtteri. 

 

Vilken sport skulle du satsa på ifall det inte vore skidning? Det skulle nog vara fotboll, tror jag. Jepp, fotboll. Fotboll är kul. 

Vad vill du göra efter gymnasiet? Min plan efter att jag förhoppningsvis klarat studenten är att ta ett mellanår för att satsa fullt på idrotten och kanske jobba lite, kanske bo i ett annat land ett tag. Sedan har jag siktat in mig på Umeå för att studera vidare efter mellanåret. Vad jag vill studera vet jag dock inte alls ännu, but no stress.

Vilka ämnen ska du skriva? Jag skriver finska, engelska och kemi nu på hösten och sen biologi, långmatte, modersmål och tyska på våren. 

Favoritglass? Sias hallonsaltlakrits!! <3<3<3

Bästa med Valtteri? Att han är så otroligt omtänksam och ödmjuk. Sen är han sjukt rolig och får mig alltid att skratta och på bra humör. Hans utseende är ju rätt så bueno det också, om man säger så. Aja, han är perfekt i alla fall. 

 

Kontakt med Daniel fortfarande? Nope, och så kommer det förbli. 

Hur ser ditt drömliv ut? Jag lever livet som elitskidåkare, bor i mitt drömhus på en sjukt fin plats med min drömprins, har en hund och äter god mat och godsaker precis när jag vill och känner för det. 

Favoritland? Ett land som verkligen är supervackert är ju Kroatien, dock inte nånstans jag skulle vilja bo. London verkar också som en otroligt fin plats. Gillar dock Finland och Sverige också. 

Vad hände mellan dej och Daniel? Det är min ensak, och varken något jag vill minnas eller dela med mig av.

Något sak (materiell) som du önskar dej? Hmmmmmm.... Kanske en väska av något slag, och ett par nya fräscha Nikes. 

 
Har du egen bil? Nej, jag brummar omkring i pappas lilla blåa Golfboll. Den gillar jag. 
 
Vilka är dina idoler/förebilder? Therese Johaug och Charlotte Kalla är två personer jag ser upp till och beundrar. Sen är pappa och mamma också förebilder för mig. 
 
Tror du att du och Valtteri kommer gifta er? Sånt kan man nog inte veta, men det är klart jag hoppas that we end up together, han är verkligen guldvärd. 
 
Vilka bloggar läser du dagligen? Jag är rätt dålig på att läsa bloggar och läser i princip ingen blogg dagligen, men nån jag ändå följer ibland är Kenza Zouiten, Janni Deler, Hannah Kjellman, och så mina vänners bloggar (bl.a. Alexandra Enlunds, Julia Hägers och Moa Lundgrens blogg).

Har du sommarjobb? Jag fick faktiskt två sommarjobb men blev sen tvungen att tacka nej till båda, eftersom jag kommer vara borta rätt mycket i sommar och därför inte riktigt kan och orkar ha ett sånt jobb. Ska dock jobba hemma för pappa och kommunen tillsammans med Antta, vilket ska bli riktigt kul. Ett sånt jobb passar också bättre in då arbetstiderna är flexibla. 

Kommentera här: