ny skolvecka

Idag inledde vi en ny skolvecka med uttagningar till stafettkarnevalen. Vi sprang 600 meter, och det gick väl sådär. Förväntade mig egentligen inget alls med dessa sjukdomsveckor bakom mig och antibiotikakur så det blev väl godkänt. Känner dock att jag inte fick ut det jag ville, men vad kan man. Hade tänkt satsa på 100 för att jag troligtvis hade orkat det trots att jag varit sjuk och så, men vi fick inte springa 100 meters uttagning, så jag får varken delta i 4x100 eller masstafetten. Överväger att bara strunta i hela grejen, blev väldigt otaggad och upprörd. Fick liksom inte ens en chans att försöka komma med i något lag. Aja, det om det, om de inte vill ha de bästa lagen så är det väl så.
Dagen har fortsatt med lunch och nu håltimme. Har två lektioner idag, matte och samhällslära. På eftermiddagen blir det gym och massage. Ska packa upp och städa lite också. 
Några bilder från fredagen då jag och Fanny fotade lite. 
 
Igår var vi lediga så jag hade en riktig chilldag hemma för mig själv. Vaknade kring elva och låg ute och solade en timme, för att sedan äta lunch, hämta Alva från skolan och köra henne till en kompis. Medan hon var där gjorde jag en träning på rullskidor. Sååå skönt att kunna träna i shorts!! Kring fyra åkte jag mot Oravais. Där gjorde jag en träning till medan Valtteri drog friidrottsträning. 
 
Söndagen, morsdag, började vi med att uppvakta världens bästa mamma med presenter och frukost på sängen (okej, vi åt vid teven men close enough). Älskar henne. Sen fortsatte jag och Antta till fammos för att gratulera henne, och därefter bar det av med buss mot Kuopio. Min matchpremiär för denna säsong, och det gick väl okej. Vi spelade 1-1. 
 
Fredag och lördag var rätt lugna dagar. På fredagen gick jag igenom styrkeprogrammet med pappa och Antta. Senare på dagen hade jag och Fanny en liten photoshoot, och sen pratade vi till sent på natten. Blir alltid deep med henne haha. Lördagen började med säsongens första fotbollsträning för min del. Resten av dagen var jag och Antta ensamma hemma, så vi kollade Youtube-klipp och hade det allmänt trevligt. Fanny tittade förbi också. Kvällen spenderade vi hos mommo. 
 
En liten snabbuppdatering av de senaste dagarna då bloggen fått stå tom. Aja, nu ska jag försöka bli på bättre humör, morgonen började verkligen piss.
1 josephine Asplund:

skriven

Hoppas du får en underbar eftermiddag med sol & lycka till med din fina blogg! Kram <3

Svar: Tusen tack och desamma till dej! Kram 💗☀️
Emmi

2 Maria:

skriven

Varför fick ni inte springa 100m uttagningar? 😱😱

Svar: För att vi missat de som varit (var sjuk) och det fanns tydligen ingen möjlighet att få springa nu mer, orättvist tycker jag. Alla borde ju få en chans 🙄
Emmi

3 Anonym:

skriven

Tycker du ska ha en frågestund på bloggen snart 😊

Svar: Ja, det kunde jag väl ha nångång ☺️
Emmi

Kommentera här: