2 maj

Idag har jag varit i skolan, något jag inte varit på länge. Jag fick ju sjuk hals för två veckoslut sedan och fick sen feber i måndags på kvällen, så jag har mest legat i sängen dessa dagar. Febern sjönk lite hela tiden och hade sedan försvunnit helt på lördag då jag vaknade. Skönt. Jag har dock fortfarande en besvärlig hosta och ont i halsen, så ingen träning idag ännu i alla fall. 
 
Fredagen spenderade jag i Oravais med familjen Saari. På kvällen hade Valtteri match i Vasa, så jag kom med som publik. På lördag förmiddag (aja, eftermiddag då) åkte vi till Kronoby. Åkte via Kokkola och jag fick en Hello Kitty heliumballong!! Gissa om jag var glad, hehe. Dagen fortsatte med film och mys och att umgås med familjen, och sedan gjorde vi oss i ordning för kvällens äventyr. Vappen spenderade vi hos fina Nicoline (hon fick körkort idag, så grattisar till deeeej), som fyllde 18 år, i deras poolhus tillsammans med ett finfint gäng. Vi hade superkul och åt jättegod mat i bästa sällskap! 
 
Igår gjorde vi lite städjobb, gjorde en liten roadtrip med Antta och Valtteri, åt munkar och drack mjöd, åt glass i solskenet och hoppade på studsmattan. En riktigt trevlig första maj. 
 
Nu har jag gjort alla läxor och packat upp. Kvar återstår biologitentläsning för kvällen. Jättejobbigt om jag ska vara ärlig. Aja, bara att bita ihop och plugga. Sånt är gymnasielivet liksom. Haha. 
1 Nixi:

skriven

Åååh thänk uu 🚗😘

Kommentera här: