svar på frågorna (del 3)

Vilken är den bästa träningen för att få en "vältränad" kropp utan att se för muskulös ut? Det vet jag nog inte, är ingen expert på sånt hehe. Själv tränar jag både med och utan vikter och gör en massa olika övningar. 

Hur gammal var du när du hade ditt första "riktiga" förhållande? Vet inte exakt, men för liten i alla fall. 

Hur ofta färgar du ditt hår? Typ en gång per halvår, hehe.

Vilken mascara har du erfarenhet av som ger volym och längd? Vilka mascaror har du använt som har hört till de bra? :) De jag använder just nu är super! YSL:s Babydoll ger längd och YSL waterproof ger volym, de är super! Sen är MaxFactors vattenfasta mascara också bra när man vill ha längd och inga klimpar.

Vad och hur har ditt liv förändrats sedan du fyllde 18 år? Nååå, får ju köra bil, vilket är en stor förändring. Har knappt fattat ännu att jag verkligen kör bil. Jag. Jag kör bil. Den friheten det för med sig är verkligen en stor och härlig förändring. 

Mål i livet? Att nå världstoppen inom skidåkning, leva ett underbart liv, besöka så många platser som möjligt, uppfylla mina drömmar, gifta mig, ha egen familj, bo på en fin plats, prata flytande finska (fint mål, hehe), vara helt nöjd med mig själv, ja listan kan göras lång. 

Är du bra i skolan? Det beror väl på vem man jämför med, men jo, helt okej är jag nog i de flesta ämnen i alla fall. 

Kan du berätta om någon av dina vänner i Vörå förutom Fanny? Hannes och Benkka är två fina killar som har (haft) blogg tillsammans, skrämmande lik min och Fannys förra blogg men i alla fall. Aja, de två är mina kompisar, sen finns Lina och Lycke som är bästa tvillingarna, Elin, Isabella och Linnea och en hel hop med underbara människor.

Favorit serie och film? Absoluta favoritserien är nog Gossip Girl <3 Har ingen specifik favoritfilm, finns så många bra. 

Var vill du bo när du har familj? Det är nog något jag verkligen inte tänkt på, men Sverige, Finland, eller varför inte Frankrike eller Storbritannien? Får se vart jag hamnar. 

Berätta om dina vänner i Vörå och de som inte är i Vörå, vad brukar du göra tillsammans med vem? Nämnde redan några Vöråvänner i nån fråga högre upp, men jaaa, Hannes, Benjamin, Elin, Isabella, Valtteri, Fanny, Ronja, Sanna, Lina, Lycke, Linnea, Anton, Kasper, har verkligen supermånga vänner i Vörå och vi hittar på lite allt möjligt. Hemma i Kronoby är mina närmaste kompisar Ida, (Fanny är ju både Vörå och Kronoby-kompis, hehe), Nicoline, Erica, Madde, Bella och Wilma, och kan nog inte säga specifikt vad vi brukar göra heller. Ibland filmkväll, prat, roadtrips, shopping, listan kan göras lååång. Sen har jag ju vänner utspridda också, bland annat alla skidkompisar som till exempel Repe, Sonja, Eveoch Sanni. 

Har du vänner som du tappat kontakt med? Jo, det har jag. Sånt är ju synd, men ibland glider man bara ifrån varandra. 

När började du sminka dig? Skulle du kunna gå en dag till skolan utan smink? Använde mascara första gången då jag gick i sexan tror jag, stal mammas gamla och gömde den sen (uups). Njaa, det skulle jag nog helst inte göra. Jag sminkar mig mest för att det känns bättre för mig själv, men nej, tror nog inte jag skulle gå till skolan helt sminkfri. 

Har Fanny alltid varit din bästa kompis? Fanny har varit min bästa vän sen vi började i samma gymnastikgrupp då jag gick i tvåan eller trean i lågstadiet. Innan det umicks jag mycket med min granne Wilma. 

Favoritämnen? Svarar nog tyska och modersmål på den. Sen tycker jag såklart om musik, bildkonst och gymnastik också. 

Finns det någon gång du känner att du inte har någon lust att träna?  Det är klart att jag också har såna stunder eller dagar då det sista jag vill är att knyta på mig löpskorna eller skidskorna, men såna dagar behövs nog också. Så JA, det finns gånger då jag absolut inte har lust att träna. 

Saknar du Antta då du är i Vörå? Hur tycker hon det är med att du bor i Vörå? Ska hon också dit? Det är klart jag saknar henne supermycket då jag är i Vörå, vi är ju ändå som bästisar, man har ett speciellt band som systrar. Hon betyder allt för mig. Hon tycker väl också det är lite jobbigt ibland att inte ha mig där, men nu är det ju sommarlov och till hösten kommer hon troligen till Vörå med meeeeej <3 YAAAS

 
Har du kroppskomplex? Ärligt så ja, det har jag, men vem är helt fri från komplexen liksom? Vi lever i ett tufft samhälle idag, där komplex är vardagsmat. Vi matas med bilder på idealkroppar och idealutseenden precis hela tiden. Men ja, jag har komplex. 

Vem är du mer lik din mamma eller pappa? Till utseendet är jag nog mer lik mamma, medan jag till sättet kanske liknar pappa lite mer än mina systrar gör. Har såklart drag från dem båda. 

Hur fixar du dina ögonbryn? Alltså hur du gör och vilka olika/hurudana produkter du använder. Jag använder en brow pomade från Anastasia Beverly Hills i färgen Blonde, och applicerar det med en ögonbrynsborste (vet inte vad det heter men ni fattar) från Kicks. 

Vad ser du framemot just nu? Gärna flera saker. 
Just nu ser jag framemot lunchen <3 Sen mer långsiktigt ser jag fram emot resan till södern med familjen, att få umgås med Valtteri, nästa läger, solig sommar, Valtteris födelsedag (blir så taggad av att kolla presenter och sånt!!), att spela fotboll och att få ta det lugnt. 

1 Lina K:

skriven

gulle du e bäst du med 😍😘

Svar: ❤️
Emmi

2 Anonym:

skriven

Har du problem med acne? Eller pormaskar och sånt? Eller har du helt frlfri hud? Har du några tios på vadjag kan göra åt min hud så att jag akulle få bort alla orenheter? Hur jag ska sköta den, vilka produkter osv.

Svar: Jag har inte och har heller aldrig haft några som helst problem med min hud (vilket jag är väldigt glad över), så har därför inte speciellt många erfarenheter eller tips om sånt som jag kan dela med mig av. Jag själv använder bara en cleansing gel från Clarins några gånger i veckan och sen Garniers ansiktsvatten för att ta bort smink fråm huden. Är inte speciellt duktig på att sköta min hy heller 😅
Emmi

Kommentera här: