publik aka quitter

Aja, pessimistisk rubrik, jag vet. Så är det dock ibland. 
 
Idag började jag dagen med en morgonlänk och töjningar, uppladdning inför dagens två tävlingar i Aateli Race. Klockan nio började vi ta oss mot startområdet för löpningen, luften var superfuktig och kvav, men humöret var rätt bra ändå. 
 
Under uppvärmningen hade jag stora problem med andningen igen. Jag gick uppför backarna (GICK), pulsen höll sig som normalt på 130-140 men andningen var nästintill pipig redan då. Jag pratade med vår tränare och vi gjorde det gemensamma beslutet att jag inte startar i löpningen. Jag vet ju att det var helt rätt beslut för med min andning skulle jag troligen tagit mig uppför första backen, inte fått luft och blivit tvungen att stiga av ändå. Såna Beslut som detta är verkligen superjobbiga och svåra att fatta, det känns fel hur man än gör. Aja, jag hejade på mina team mates och gjorde en lätt löpträning istället. Helt okej det också. 
Som tur har jag dessa härliga tjejer vid min sida hur det än går, vilket är välbehövligt och helt perfekt.
 
Efter löpningen var det dags för rullskidtävling, finalen. Jag deltog inte då heller, så gjorde en länk på lite över två timmar istället för att avreagera mig lite. 
 
Ikväll har vi bara tagit det lugnt, umgåtts, ätit, varit på föreläsning och ätit lite till. Morgondagen drar vi igång med en kombo av rullskidning och terränglöpning, men först ska jag sova min skönhetssömn. Hehe. Hoppas den gör mig till en skönhet också. Aja, man kan ju alltid drömma. God natt.
1 Anonym:

skriven

Vem är tjejerna på bilden?

Svar: Flickorna i ungdomslandslaget, från vänster: Sonja Eskelinen, Rebecca Immonen, Vilma Nissinen, Eveliina Piippo, jag, Anita Korva och Anni Alakoski :)
Emmi

Kommentera här: