livet i Oravais

På måndag morgon, efter ett veckoslut med kalas i mängd och massor, styrde vi kosan mot Oravais. I Oravais plockade vi på Wilma och Matilda (Valtteris lillasystrar) och åkte vidare mot Härmä med fullproppad bil. Vi hade en sjukt rolig dag där, skrattade mer än jag gjort på länge. 
 
Kvällen spenderade vi (med vi menar jag då Antta, Valtteri, Wilma och jag) vid ett ställe med klippor och sånt, med musik på full volym och underbara människor. Vi simmade och njöt av livet till hundra procent. Efter det blev det bastubad, och sen somnade vi rätt snabbt, hehe.
 
 
Tisdagen började vi med att spela lite fotboll i solskenet, åt sedan god mat och körde sen igen till den fina klipplatsen för att hoppa och simma. Sen blev klockan plötsligt kväll, och då lekte vi utomhus ett tag, innan vi hade filmkväll till sent på natten. Mys. 
 
Onsdagen bestod av styrketräning, pokémon-hunting, glass, god mat igen, hemresa, rullskidning, löpning, Fanny-time och lite mys med popcorn. 
 
Idag på morgonen gjorde jag en rullskidträning tillsammans med Antta. Den innehöll lite FU-drag och benstyrka i backe. Superbra träning! 
Efter träningen uträttade vi några ärenden, bland annat ett biblioteksbesök, och sedan jobbade jag en stund innan träning nummer två. Dagens andra träning var orientering. Jag sprang tillsammans med Antta och vi var ute nästan två timmar. Terrängen var sjukt besvärlig, mycket tät skog och irriterande ställen. Usch. Vi glömde dessutom en kontroll och stämplade en fel, en sån dag idag haha. Aja, vi är ju inte alltför seriösa så det gjorde nog ingenting. Efter orienteringen böt vi om och åkte till en sandgräv här i Kronoby med familjen för att simma ett tag, eller ja, snarare ta ett snabbt dopp. Skönt var det i alla fall. 
 
Nu ska jag äta kvällsmål, sen ska jag kolla film med Antta. Morgondagen består av bland annat två träningar, en tripp till Kokkola och kanske en sväng till Jakobstad sen också. 

Kommentera här: