NM-BRONS!!!!!!

Idag var en bra dag. Morgonlänken, skidtestningen och uppvärmningen kändes dock väldigt tröga och kroppen kändes slö och trött. Aja, efter x-antal varv i skidtestbacken hade jag bestämt mig för vilka skidor jag skulle tävla med, och kunde tillsammans med Sanni gå till startområdet. 

Jag hade lagt upp mitt lopp på vanligt vis, starta hårt och sedan ta mig i mål. Det lyckades rätt bra om man säger så. Jag fick hela tiden höra bra mellantider, även om estniska är lite svårt att förstå. Skidorna funkade okej, inte perfekta, men föret var rätt svårt också. Parstakningen flöt på riktigt bra, medan diagonalen kanske var lite sämre just på grund av fästet. Inget att klaga på dock! 

När jag korsade mållinjen tog jag ledningen, men jag startade som 31a och vi var sammanlagt 46 tjejer, så inget var ju precis avgjort då ännu. Många tuffa tjejer startade bakom mig, både från Finland och andra länder. En norsk tjej kom i mål, och jag flyttades ner till en andra plats. Sen kom Anita från vårt landslag och slog alla. Hon vann!!! Då väntade vi på Sonja, som startade sist av alla. Hon kom i mål, och gick in på en fjärde plats, vilket betydde att JAG FICK BRONS I NORDISKA MÄSTERSKAPEN!!!!!!! 

Shiiiit. Påriktigt. Åh, så lycklig jag blev. Och sååå roligt att ha alla dessa underbara människor som gläds för mig!!! Alla landslagskompisar, tränare, vallare, familjen, Valtteri, vänner, släkt... Åååååh. Blir ju så glad! 
Vi fick alltså två medaljer till Finland i flickornas fem kilometer klassiskt. So cool. Denna resa har verkligen varit lyckad. Dessa tjejer och allt runtom ❤️
Såååå kul, verkligeeeeen.

Trion på äventyr liksom. Hehe. 

Ikväll har vi varit på prisutdelnig där vi fick medaljerna och sen åt vi en god middag. Bilder därifrån kommer senare. Antta har by the way fotat alla bilder idag med min kamera. Jättefint jobb, verkligen! ❤️

Kommentera här: