DRÖMFRUKOST

Sponsrat inlägg av culina.se, köksredskap & kökstillbehör
 
Min drömfrukost består av en massa olika godsaker, så hotellfrukostar gillar vi starkt! Min drömfrukost, eller brunch, gjorde jag (och åt) faktiskt i somras, tillsammans med Fanny. Lillasystrarna Antonia och Alva fick också vara med på ett hörn, och jag tror att pappa också fick smaka lite av våfflorna. 
Brunchen innehöll våfflor, vispad grädde, ananas, chokladdoppade jordgubbar, kladdkaka, melon, vindruvor, färskpressad apelsinjuice och croissanter. Drömmen helt klart!
 
Apelsinjuicen pressade vi som sagt själva, vilket såklart är godast. HÄR hittar ni denna snygga och modernt designade citruspressen.
 
 
Grädden orkade vi förstås inte vispa för hand, så vi använde en elvisp för att snabbare få njuta av godsakerna. En ursnygg elvisp i röd och klar färg hittar ni HÄR. Liknande glas som vi använde finns här. Enkla, billiga och transparenta. 
Ananasen och melonen skar vi vackert i bitar. HÄR hittar ni vanliga köksknivar, som helt klart kan användas till att skära allt från frukter till köttbitar. Skärbrädet vi använde har pappa tillverkat. Ett förmånligt och stilrent skärbräde hittar ni HÄR. Marmor är ju alltid vackert om ni frågar mig. 
 
Croissanterna värmde vi i ugnen, och de färska jordgubbarna doppade vi i choklad som vi hade smält i en kastrullVåfflorna stekte vi i ett vanligt våffeljärn, och de blev supergoda. 
 
Nu har ni precis läst om min drömfrukost, eller brunch, och lite om hur vi gjorde för att få till detta. På Culinas hemsida hittar ni moderna och fina prylar till köket och matlagningen. Under kategorin servera hittar ni allt från muggar och glas till serveringsskålar och bestick. Jag gillar speciellt de snygga färgerna och den stilrena designen på allt i deras utbud. 
 
Länktext

1 Sanna:

skriven

Så gott!! :D

Svar: Absolut! :)
Emmi

2 emma:

skriven

men usch va du har mycke sponsrade inlägg nu för tiden...

3 Anonymus:

skriven

Mooi

Kommentera här: