taggad inför morgondagen

Tänkte dela med mig av några telefonbilder från denna helgen i Vuokatti hittills. Nu ligger jag i sängen och har redan sovit flera gånger idag. Jag är verkligen trött efter dagen, trots att jag bara skidade två lopp, och gjorde en återhämtande cykelträning i gymmet på kvällen. Kroppen och huvudet är definitivt inte vana med tävling, men det lär väl bli  bättre.
 
I morgon skidar vi stafett, tre gånger fyra kilometer klassiskt. Båda våra lag startar längst bak eftersom vår förening ju är ny, så bästa utgångsläget har vi väl inte, men ska försöka göra det bästa av situationen helt enkelt. Jag, Fanny och Eve skidar i vårt första lag och Jennie, Ronja och Antta i lag nummer två. Vi har svarta dräkter, så ni kan ju checka tv-rutan ifall ni skulle råka se en skymt av någon av oss. Jag startar, vilket jag tycker är superkul, trots att min position ju som sagt kunde varit bättre. Man kan ju dock se det från den ljusa sidan, jag får ju jaga och köra förbi. Jag tycker det ska bli jätteskoj att tävla i morgon, stafett är alltid kul, och jag älskar att starta dessutom. Sedan är ju klassisk stil lite mer favorit, så det skadar ju inte heller. Vi ska göra vårt bästa och kämpa oss uppåt i resultaten, så vi får bättre startposition nästa stafett! Jag är redan taggad, detta kommer bli bra! I morgon kör vi. Ännu hårdare än idag. 
1 anonym:

skriven

Hej, är det champange som du har i glaset? :)

Svar: Nejdå, lugn gumman, det är vår älskade vän Novelle :)
Emmi

Kommentera här: