Busy woman

Mitt namn igår. Jag har aldrig haft så mycket att göra, som jag hade igår. Det är i alla fall vad jag tror. Jag hann inte ens blogga, då vet man att det är stressigt.
Usch, en sån dag. Aja, den är över nu i alla fall. SÅ SKÖNT.
 
Nåja, på morgonen tränade jag sakta en timme skidåkning. Efter det tillbringade jag tiden i skolan fram till klockan 15.15. Då gick jag till internatet för att hämta pengar, och cyklade sen iväg till butiken med Elin, Lina, Lycke och Amanda, för att köpa ingredienser till chokladmousse och sånt, för att fira Isabella som fyller år idag. När vi kom tillbaka från butiken läste jag en del av modersmålsprovläsningen, ringde om sommarjobb och läste lite till. Efter det var det middagsdags, så mat på det. Sedan fortsatte jag med provläsningen, ångestade lite allt emellanåt, skickade in nån inlämningsuppgift i tyska, och läste mera modersmål. Kring halv åtta gjorde vi i ordning godsakerna till Isabella (okej, jag gjorde typ inget, men åt i alla fall!) och överraskade henne med det. Efteråt fortsatte läsningen, surprise. En stund senare blev jag tvungen att fixa en inlämningsuppgift om tidningsartiklar, för att klara deadline. Det tog sin tid. Sen läste jag på prov nån timme till, för att sen somna skönt. Tror ingen har skrivit en så detaljerad beskrivning av sin dag som denna, men nu fick ni i  alla fall ta del av min fullproppade torsdag. Hade helt allvarligt ingen tid för bloggen. Eller sociala medier. Gissa om jag låg efter i instagram. Haha, skämt åsido. 
 
Idag skrev jag prov, och det gick toppen. I made it. Jag fixade provet riktigt fint. Hade nämligen vissa små problem med motivationen igårkväll, men jag lärde mig alla termer och begrepp. Och författare, inte att förglömma. Åh, SÅ TOPPEN. 
 
Nu är jag på väg mot Ruka för att i morgon skida säsongens sista tävling, stafett i Suomen Cup. Kolla TV:n, så kanske ni skymtar mig där! Efteråt ska jag och Fanny åka snowboard i Ruka-backarna, hoppas vädret är vackert!