Inner beauty is great, but a little mascara never hurts

Det var någon som undrade om jag kunde göra ett litet inlägg om vilka sminkprodukter jag använder, och det är klart jag kan göra det! Jag är dock ingen expert på smink, och använder varken de dyraste, miljövänligaste eller mest ideala produkterna, men det är det väl ingen som bryr sig om. Kul att göra ett annorlunda blogginlägg för en gångs skull! Nåja, nu börjar vi då.
Till vardags använder jag inte läppglans, men ibland när man vill glänsa lite extra är denna perfekt. Eelat Minute, Clarins. 
Sen har vi ett ögonbryns-kit, också från Clarins, som är helt oslagbart! Älskar det verkligen, det kommer till användning varje dag. 
Längst till höger ligger min ögonskuggspalett, Lumene.
Här är de produkter jag använder på huden i ansiktet.
En all-in-one BB cream från The Body Shop, som anpassar sig till hudfärgen. Den gillar vi. 
Täckande foundation från Clinique, helt klart den bästa jag nånsin haft! 
Truematch mineralpuder från L'oréal. En rätt ny produkt i min lilla sminksamling, men jag gillar den starkt redan nu.
Fransarna kvar då. Jag använder en mascara från Estée Lauder, och den är helt klart bäst av alla mascaror jag ägt. Sen använder jag en flytande eyeliner från Rimmel.
 
Det var mina sminkprodukter. Jag tycker om att experimentera med olika sminkningar och ÄLSKAR att göra festsminkningar, men använder egentligen rätt sparsamt med smink överlag. "Inner beauty is great, but a little mascara never hurts", som rubriken säger. Jag tycker dock om att använda smink, men sminkar mig kanske mest för min egen skull.
 
Haha, jag kom precis på att jag kanske borde ha börjat med hudprodukterna, och sedan fortsatt med resten, men vem bryr sig? Kanske ni kunde läsa inlägget i alla fall. Hoppas det. 
Nu är det städdags, mitt rum är ett bobnedslag som vanligt. 
 

Kommentera här: