världens bästa överraskning

I lördags kom vi hem från Vuokatti redan vid tre. Sprinten gick trögt för min del, och jag vet med facit i hand att jag egentligen inte alls borde startat, men det är inget man kan något åt nu efteråt. Det gick i alla fall trögt och kraftlöst framåt på skatesprinten, men det var jag beredd på innan på grund av skicket jag var i. 

Aja, när vi väl varit hemma lite över en timme ringde det på dörren. I farstun stod då min favoritperson med ett stort leende på läpparna. Jag hade precis fått ett meddelande av honom om att han skulle ta en tupplur innan de skulle få besök, så han var nog en av de sista människorna jag hade väntat mig skulle stå där, men oooh så glad jag blev. Verkligen bästa överraskningen ever. Skickligt av resten av familjen att hålla pokerfacet hela tiden tills han steg in genom dörren. Min skithelg blev plötsligt helt perfekt. Från botten till toppen liksom. He makes me so happy.  

Vi hade en jättemysig lördagskväll med allt från spel till god mat. Senare, nästan på natten, kom Ida på besök också så då hade vi lite filmmys tillsammans med henne. Söndagen började med att Alva lussade tidigt, sen frukost, Mariokart, mys, och sen på kvällen mera lucia. Antta var nämligen en av tärnorna för Kronobys lucia, så luciafesten i Samlingshuset var kvällens sista programpunkt. Anttas solo var helt underbart, det kan jag inte låta bli att nämna. 
Efter luciafesten packade jag snabbt, och sen bar det av mot Oravais. Jag körde för första gången i mörker påriktigt och på hala vägar dessutom. Jag var på helspänn precis hela vägen och höll krampaktigt i ratten. Aja, vi kom fram till sist i alla fall.
Väl framme packade Valtteri, vi åt ett litet kvällsmål och åkte sen mot Vörå. Jag var helt sjukt trött och sov både när han packade och hela vägen i bilen. Inte riktigt likt mig. 
Min helg blev alltså helt underbar ändå, trots att det började sämre än sämst. Så kan det gå tydligen. 

Idag började dagen med finskaprov, och fortsatte sedan med kemi och biologi. Efter skolan har jag sovit, städat, handlat, fått massage och nu återstår pluggande inför kemiförhöret imorgon och matteprovet på onsdag. 

Morgondagen startar med en massa blodprov och grejer vid HVC, och sen fortsätter dagen i skolan. Det blir nog ingen träning för min del ännu, ska försöka bli frisk så snabbt som möjligt bara. 
1 Anonym:

skriven

Skiiitt vilken underbar kille! Honom förtjänar du!

Svar: Jaaa helt underbar! Tack fina du ❤️
Emmi

2 Anonym:

skriven

Föregående kommentar :D:D

Svar: Ja, vad är fel med den kommentaren enligt dig? 😊😊😊
Emmi

3 Anonym:

skriven

vad har du för medeltal? (på betyget alltså). Du verkar så duktig på allt😃✌🏻️

Svar: Jag har faktiskt ingen aning, men mina betyg går upp och ner som en berg-och-dalbana så jag har nog allt från femmor till tior på betyget just nu 😅 men tack hördu! 🙏🏻😍
Emmi

Kommentera här: